ליסבון והאזוריים- חלק ב האיים האזוריים

האיים האזוריים הם קבוצה של 9 איים שנמצאים באמצע האוקינוס האטלנטי באותו קו רוחב של פורטוגל. הם יושבים על שלושה לוחות טקטוניים ונוצרו מפעילות געשית לפני יותר משמונה מיליון שנים. הם אוטונומיה של פורטוגל.
הטיול שלנו

•טסנו לפונטה דלגדה- עיר הבירה של האי המרכזי- סאו מיגל. באי זה שהינו 8 ימים. לאחר מכן טסנו לפלורס. שם שהינו 4 ימים, טסנו חזרה לפונטה דלגדה ללילה אחרון ובבוקר של 4.10 טסנו לליסבון ומשם הבייתה.
את האי סאו מיגל היקפנו את האי ממערב למזרח. היעד הראשון שלנו הייתה העיירה מוסטיירוש Mosteiros  במערב האי. שם לנו בשני הימים הראשונים בוילה שהייתה רחוקה 50 מטר מחוף שחור עם גלים מרשימים. לאורך החוף יש בריכות רחצה טבעיות על החוף הסלעי שנוצרו מזרמי הלבה שהגיעו לים. בעיירה החמודה רחובות צרים עם בתים יפים המשקיפים על הים. מהעיירה ומהדרך ניתן להשקיף על צוקים וסלעים גדולים המזדקרים להם ממי הים. גם כאן ובמשך כל השהות באזוריים קנינו בסופר ואלון פינק אותנו בארוחות טעימות.
למחרת נסענו ללגונה Sete Cidades היא הנוף הכי מוכר של האי וניתן לראות אותה בכל חוברת, פוסט או מודעה שמפרסמת את האיים האזוריים.שני האגמים צמודים זה לזה ומפריד ביניהם גשר המוביל לעיירה, צבעם שונה, אחד ירוק והשני כחול טורקיז.האגדה המקומית טוענת שרועה ירוק עיניים ונסיכה כחולת עיניים התאהבו, אך מכיוון שנאסר עליהם לראות זה את זה הם בכו עד שדמעותיהם יצרו שני אגמים – אחד ירוק ואחד כחול. זו כמובן טעות והצבע נובע מהעובדה שהאור משתקף בצורה שונה בגלל הרכב האצות שבאגמים וכתלות בעננים ובשמש.האגמים הם בעצם מכתש וולקני גדול שנוצר על הר געש קדום. שכרנו בעיירה אופניים ובהם טיילנו מסביב לאגמים. אח"כ עלינו לגובה לתצפיות יפות על האגמים.
אחר הצהרים נסענו לPonta da Ferraria   הוא מפרץ קטן מוקף סלעי לבה ענקיים עם מי אוקיינוס חמים הודות למעיינות תרמים תת-מימיים. עדיף להגיע בשפל כי אז המים יותר חמים והים פחות סוער. אנחנו הגענו בגאות. אבל בכל זאת נכנסנו למים שהיו די קרירים עם גלים גבוהים.|
למחרת המשכנו דרך חופי הצפון למקום הלינה השני שלנו- העיירה ריביירה גרנדה. בדרך עצרנו לרחצה בבריכה טבעית באוקיאנוס וכן בחוף המפורסם סנטה ברברה בו היו גלים ענקיים. לאחר ההתמקמות במלון בתוך בית של אנשים, נסענו למפלים יפים, שם עשינו מסלול הליכה ורחצה. סיימנו את היום בבריכות תרמיות קטנות, שקטות ונעימות.
למחרת נסענו לאגם פוגו (575מטר גובהו) שנמצא בתוך לוע של הר געש במרכז האי. ההר הוא ההר הגבוה באי ולאורך הכביש להר וממנו יש תצפיות יפהפיות הצופות על חלק גדול מהאי. האגם עצמו יפהפה. נקודות התצפית נמצאות לאורך הכביש. ישנם מספר מסלולים היורדים לאגם ואנחנו בחרנו במרכזי שבהם. לפני העליה לאגם כדאי לצפות באינטרנט במצלמה המשדרת תמונות מהאגם, כיוון שההר והאגם מכוסים פעמים רבות בערפל סמיך. כמו כן, בתקופת הקיץ הדרך נחסמת וישנן הסעות מיוחדות. אחר הצהרים ביקרנו בגן הבוטני הקטן ובריכות טרמיות Caldeira velha
למחרת עברנו ליעד הבא- אגם פורנאש. •עם המים הכחולים-ירוקים המדהימים שלו מוקפים על ידי גבעות מיוערות ומנוקדים במעיינות חמים, פומארולים ועציצי בוץ מבעבעים, אגם המכתש של אגם פורנאס Lagoa das Furnas הוא אחד מפלאי הטבע הקסומים ביותר של האיים האזוריים. ממוקם באחת משתי הקלדרות העתיקות של האגם מציע הזדמנות לחקור נוף וולקני מקרוב. טיולי הליכה ושייט בקאנו הם דרכים פופולריות להתנייד.
את הסיור באגם פורנאס שילבנו עם ביקור במעיינות התרמיים הסמוכים טרה נוסטרה, המפורסמים במים העשירים במינרלים שלהם, ועצירה בכפר Furnas, שם אפשר לטעום התמחות מקומית, קוזידו, ארוחה המבושלת על אדמה וולקנית רוחשת-חמה. לנו בוילה בכפר פורנש ליומיים.
למחרת הפלגנו בסירה לאי Villa Franca do Campo באי בריכה טבעית יפיפיה. זה היה היום היחיד שירד קצת גשם ונאלצנו לחכות כרבע שעה עד שהוא הסתיים. טבלנו במי האוקיינוס הקרים בבריכה המדהימה ומאוד נהננו.
למחרת נסענו לפונטה דל גדה לשני לילות האחרונים. שם שוב שהינו בוילה במרחק זעון מהים. עם רעש הגלים ותצפית נהדרת על החוף. כולנו התרחצנו שם- אפילו מעייני ההריונית! היום לפני האחרון הוקדש למזרח האי. בבוקר עשינו מסלול הליכה למפל משגע בדרך יפה ואח"כ חקרנו את הצוקים בחלק המזרחי של האי. ביום האחרון הסתובבנו בעיר, עשינו קניות וקצת נחנו.

למחרת טסנו לאי פלורס בטיסה שארכה כשעתיים. האי פלורס הוא האי הכי מערבי באזוריים. זוהי גם הנקודה המערבית ביותר ביבשת אירופה. פלורס מרוחק כ-20 ק"מ מהאי הסמוך אליו ביותר קורבו Corvo , שהוא גם הקטן ביותר באזורים ושניהם ביחד מהווים את "הקבוצה המערבית" בארכיפלג האיים האזורים, מרוחקים יחסית משאר האיים. זו הסיבה שהם נותרו הכי בתוליים והכי פחות מיושבים. פלורס הוא אי קטן בשטח 143 קמ"ר עם פחות מ-4000 תושבים. ההר הכי גבוה בו מגיע לגובה של 911 מטרים.
האי פלורס מצטיין ביופיו בזכות הרי הגעש שלו שבתוך המכתשים שלהם אגמים יפים עם קירות תלולים. בגלל ההרים הגבוהים גם יורדים בו הרבה גשמים ויש בו שפע מפלי מים גבוהים הניגרים מצוקים ירוקים. באי צוקים דרמטיים היורדים בתלילות לים פראי עם איונים וסלעים מזדקרים.
באי ישנו ארבעה לילות בעיירה שנקראת פא'גה גרנדה. קיבלנו וילה מקסימה שצופה על הים. טיילנו בקלדרות היפות, טבלנו בבריכות הטבעיות בים ובמפלים המדהימים.
יום אחד שטנו מפלורס לקורבו לטיול יום. האי קורבו נמצא במרחק הפלגה של 45 דקות מפלורס, כך שחבל היה לנו לוותר על ההזדמנות ולא להגיע גם אליו. מבחינה גאוגרפית שני האיים האלו נחשבים למבודדים ביותר בארכיפלג אבל הם למעשה מרכיבים שלם אחד מבחינה קהילתית. האי קורבו הוא האי הכי קטן בארכיפלג (17 קמ"ר) ומספר תושביו מועט במיוחד (432 תושבים– יותר קטן מקיבוץ יזרעאל….), כך שנהננו מאי ייחודי ומסקרן שכבר כבש לבבות ברחבי העולם. האי הוא הר געש אחד גדול.
היישוב יושב על צלע ההר. במרכז ההר מכתש ובו אגם ענק. הגענו לאי לאחר הפלגה של 45 דקות. חיכו לנו מיניבוסים שלקחו אותנו לטיול בקלדרה המרכזית באי שם עשינו טיול רגלי לקלדרה ובחזרה למעלה.

סרטון מסכם

תמונות מסאו מיגל

תמונות מהאיים פלורס וקורבו

ליסבון והאיים האזוריים- חלק ראשון ליסבון ודרומה

17.9-4.10.23

אלון, מעיין, ארנון ורוחלה

17-22.9.23
טסנו בטיסה ישירה לליסבון ונסענו לעיר הנופש אסטריל שם ישנו שני לילות בתוך פנימיה לנוער. מקום הזוי לחלוטין. טיילנו בעיירת הנופש קאשקיש ונסענו דרומה לפארק הטבע Arrábida: הממוקם דרומית לליסבון, פארק הטבע Arrábida הוא אזור מוגן הידוע בהרים המחוספסים שלו, מי הטורקיז הצלולים והחופים הבתוליים שלו.התרחצנו באחד החופים והלכנו במים לרצועת חול שהייתה בעומק המים.
משם המכנו לעיר הארמנות סינטרה וטיילנו בארמון המלכותי- ארמון פנה, בגנים היפים ובתוך הארמון. אחרי ארוחת צהריים בעיירה נסענו לקאבו דה רוקה, הנקודה המערבית ביותר של יבשת אירופה.
משם נסענו לליסבון ומצאנו את הדירה הנחמדה שלנו במרכז העיר בה ישנו שלושה לילות. בבוקר הראשון אלון ומעיין ערכו קניות באאוטלט של ליסבון וארנון ואני טיילנו בפארק Tagus Estuary Nature Reserve
בליסבון לקחנו 3 סיורים בשכונות השונות עם מדריך ישראלי בשם איתמר לוי. הסיור הראשון היה לבבָּאיְשָׁה, העיר התחתונה והמגונדרת של ליסבון, ובבָּאיְרוּ אָלְטוּ ושִׁיאָדוּ, הרובעים הגבוהים ומלאי החיים של העיר, וראינו גם את הדברים היפים שביניהם. למחרת סיירנו איתו ברובע בלם, רובע המגלים והכיבושים של פורטוגל. ברובע בלם ראינו את מגדל בלם ואת אנטרדת התגליות. כמו כן את כיכר האימפרייה המרהיבה. טעמנו שם את הקינוח הלאומי של ליסבון- פסטל דה נאטה המהמם!
הסיור האחרון היה לשכונה הערבית אלפמה: הרובע העתיק של ליסבון. שוכן במעלה גבעה תלולה ובנוי סמטאות צרות הנותנות הצצה על עברה של העיר, נקודות תצפית מרהיבות.
קנינו בסופר ובערבים אלון פינק אותנו בארוחת ערב מופלאות.
ביום שישי 22.9 נפרדנו מליסבון וטסנו בטיסה של חברת סאטה לאיים האזוריים.
קישור לסרטון מסכם

נופש משפחתי ברודוס

יצאנו כל המשפחה לנופשון של ארבעה לילות באי רודוס 7-11.9.23

דור, שני , אלה ונועם

סער, יסמין, עומר ואוריה

אלון ומעיין, ארנון ואני

ישנו במלון על שפת הים מדרום לעיר רודוס. שכרנו מכוניות- טיילנו, היינו בים והסתובבנו בעיר רודוס.

סרטון מסכם ומסביר

בולגריה- יוני 2023

סופש ארוך שלקחנו ארנון ואני אחרי תקופה ארוכה ללא נסיעות בשל מותו של אבי האהוב והלידה של נועם אייזנר נכדנו הרביעי.
טסנו לסופיה וטיילנו בהרי הרילה ובערי פירין. ישנו 3 לילות בסמקוב ושני לילות בבנסקו. טילנו בהרי רילה לטיול של שבעת האגמים. עלינו ברכבל לגובה של כ 2200 מ, מעל לקו העצים ועשינו מסלול מעגלי בו עברנו דרך חמישה אגמים יפיפיים. המסלול היה מושלג בחלקו ומים זרמו מכל עבר. מראות קסומים ! אחד הטיולים היפים שעשינו אי פעם. משם המשכנו לBeli Iskar לבריכות חמות- קומפלקס ענק של סוגי בריכות מחוממות- תענוג!
ביום השני טיילנו במסלות 8 הגשרים. טיול שחוצה נהר. בדרך תפס אותנו גשם רציני אבל לא התרגשנו, קצת חיכינו שיחלוף והמשכנו רטובים ומרוצים. אחר הצהרים נסענו לאגם איסקר, נכנסנו לחוף מסודר ועשינו טבילה קרה ונעימה באגם.
ביום השלישי עברנו לבנסקו, בדרך עצרנו במנזר רילה המפורסם. בבנסקו מיהרנו ועלינו עם הרכב לפסגת Vihren והלכנו במסלול עד שגשם עצר אותנו וירדנו חזרה.
ביום הרביעי התאכזבנו כשגילנו שהמסלול שרצינו לעשות סגור בשלב זה של העונה. מסלול Gotse Delchev- גם היינו אמורים לעלות ברכבל לבקתה על שפת אגם ולצאת משם לטיול. במקום זה נסענו לעיירה שנקראת דברן לאורך נהר יפה. ליד העיירה גילנו אגם קטן ובו התרחצנו.
למחרת יום אחרון נסענו לכיוון סופיה. בפאתי העיר הלכנו במסלול לעבר מפל שעלה 500 מטר וירד אותם בחזרה. בדרך שוב גשם והכל חלק. יבורכו המקלות. ניפגשנו לארוחת צהרים עם אדריאן- מחמוד- הלקוח הבולגרי של ארנון. עשינו סיבוב קצר במרכז העיר, לשדה התעופה והבייתה!

סרטון לסיכום הטיול

טיולים מרכזיים תשפ"ב

בשנה זו טיילנו הרבה כמובן, הגבולות והשמיים נפתחו אחרי הקורונה.

את חג סוכות בילינו בטיול להר הגבוה בסיני. טיול אותו אירגנו בני משפחת שגיב- שגיא, עמיר, נועה, מעיין ואלון. איתם נסעו דורית, אורי לילך ותמר מרמת יוחנן ועוד חברים, אלי, יעל ואנחנו- ארנון ואני. טיול בהדרכת גיא שילה איתו טיילנו בשבועות האחרון. היינו במספר מקומות זהים, לא טפסנו על הקתרינה ועל הר משה, אבל טיפסנו להרים גבוהים, טבלנו בבריכות וישנו בבוסתנים. סיימנו את הטיול בבלו הול ובדהב.

במרץ הצטרפתי לנסיעת עבודה של ארנון לצפון איטליה. נחתתי במילאנו, הייתי עם ארנון בשלושה ימי עבודה כשהוא עובד ואני מטיילת ולאחר מכן טיילנו באיזור אגם קומו ואגם איזאו לסופש ארוך.

באפריל נסענו עם הדס ורועי, אדווה יעלי וסתיו לסיני. היינו שלושה ימים בנואיבה, לילה בראס אבו גאלום ושני לילות אחרונים בדהב. טיילנו לואדיות, שנרקלנו ונהננו מהשקט ומהיופי של סיני.

ביוני נסענו עם חדוה ודוד, אירית ואבנר, אידה ומירו- חבורת אגוז לציריך וטיילנו באיזור מפלי הריין בשוייץ וגרמניה, בחבל אלזס בצרפת ובדרום מערב שוויץ. טיילנו ביחד עשרה ימים, מהנים יפים ומאוד יקרים.

באוגוסט נסענו עם הדס ורועי לבוטסואנה. קנינו טיול שבני סיגל תפר לעצמו ולחבריו. הטיול ארך 18 ימים. טסנו דרך איסטנבול ליוהנסבורג, שם לקחנו את הרכב עם האוהלים על הגג. נכנסנו לבוטסואנה ונסענו דרך שמורות טבע צפונה. עברנו בשמורת מוקלידי, בשמורת הקרנפים ובשמורת פילי החול. נהננו משפע בעלי החיים. בצפון עשינו שייט ספארי על נהר הצ'ובה, עברנו את הגבול לזימבווי וטיילנו בשמורה האדירה של מפלי ויקטוריה. נסיעה חולית במיוחד לקחה אותנו דרומה דרך שמורת סבוטי למפגש עם חברת בוש לאק ספארי שלקחה אותנו לטיול פרטי של חמישה ימים באיזור דלתת האוקווגנגו. היו לנו תנאי שטח מפנקים וזכינו בעזרת המדריך המצויין לפגוש בשפע של חיות. בעיקר אהבנו את המפגש עם האריות. משם המשכנו דרומה. נכנסנו לשמורת קוצ'י שנמצאת במרכז הקלהרי, המשכנו לגברהון הבירה בדרכנו חזרה ליוהנסבורג והבייתה.

בין לבין טיילנו השנה גם בארץ: שני מפגשים משפחתיים אינטמים- אחד בעיו אל אסד- חגגנו יום הולדת לדור וביולי האחרון נפשנו כולנו בנהרייה. תענוג לבלות עם הבנים, הכלות והנכדים האהובים- אלה ועומר.

גם טיולים עם המשפחה הרחבה היו- חגגנו יום הולדת 60 לארנון במדבר. טיילנו בנחל ערוגות ובנחל דוד. השכרנו קראוון לכלות עם התנוקות ואנחנו ישנו בחניון צאלים.

עשינו סופש ביום המלח עם חבורת האגוזים.

טיילנו גם בנחל צאלים, בנחל יזרח רום ועוד.

האירוע המרכזי השנה היה ללא ספק החתונה של אלוני, צעיר בנינו עם מעייני האהובה. עתה אנו מחכים בכל יום ללידת נכדנו השלישי- בין לסער ויסמין.

מצפים בשנת תשפג לטייל ולהנות המון!

טיולים נוספים

ארנון ואניבולגריהאמא אבא סער מיכל אייל שקד לוטם
כרתיםדור שני ארנון ואני
מרץ 2020ירדן- ואדי רם ופטרהשרית אייל ארנון ואניטיול הכי קצר שלנו- יומיים…
מאי 2021סיני  ארנון ואני בקבוצה בהדרכת גיא שילהטרק בהר הגבוה+ יומיים בראס אבו גאלום ובדהב.
יולי 2021צפון מערב ארצות הברית

הרבה זמן עבר מאז שכתבתי. היה זמן שהאתר היה סגור לעריכה וחשבתי שזהו.

אז זאת רשימת הטיולים האחרונים.

שנת 2019- השנה בה הייתי בשבתון הייתה שנה מלאה בטיולים. גם בארץ וגם בחול.

תמונות מהטיול בבולגריה- אוגוסט 2019 עם מיכל, אייל, לוטם, שקד, אבא, אמא, סער ואני

תמונות מכרתים אליה נסענו עם דור ושני בחופשת סוכות. שני כבר הייתה בהריון עם אלה.

שנת 2020 הייתה שנת הקורונה. הספקנו לצאת לטיול לואדי רם ולפטרה ליומיים.

השמים נסגרו והנכדים האהובים שלנו אלה ועומר נולדו.

הצלחנו לטייל בארץ די הרבה בין הסגרים: היינו במדבר יהודה מספר פעמים, בצפון הערבה ואפילו באוגוסט 2020 בילינו באילת

שנת 2021- הקורונה לא הסתיימה. השמים נפתחו לאיטן ואי אפשר לנסוע לאן שרוצים.

בשבועות נסענו בקבוצה קטנה להר הגבוה בסיני. חמישה ימים בטרק נודד כשאת המטען סחבו גמלים + יום בראס אבו גלום+ יום בבלו הול ובדהב. הטיול תוך כדי שבארץ מתחולל מבצע "שומר החומות".

יולי 2021- טסנו ארנון ואני למערב ארצות הברית. טיול שהיה מתוכנן להרי הרוקי בקנדה ביולי 2020 נדחה בשנה ועבר הסבה לצפון מערב ארצות הברית כיוון שקנדה עדיין סגורה לתיירים.
טסנו לסיאטל וטיילנו בפארק אולמפיק במשך שלושה ימים. נסענו לאורגון שם התארחנו אצל קייסי וגייל ואיתם טיילנו לאורך נהר הקולומבייה. משם המשכנו להר סנט הלנס ולפארק ריינייר. לאחר מכן נסענו יומיים וחצי דרך וושינגטון איידהו ומונטנה על מנת להגיע לפארק ילוסטון שנמצא בוימוניג. טיילנו שישה ימים בפארק, המשכנו לסולט לייק סיטי שממנה חזרנו לארץ.
נסיעה משונה, עם מסיכות ובדיקות קורונה שאפילו עכבו את החזרה שלנו לארץ.

הרפתקה בנמיביה

8-22.7.2019

משתתפים: הדס רועי ארנון ואני

בעקבות רצון עז לכבוש את אפריקה והמלצה של חן כץ על נמיביה, קנינו כרטיסים והתכוננו להרפתקה הגדולה. חן שידך לנו את איבון, סוכנת נסיעות נמיבית (לבנה, ממוצא גרמני) שסדרה לנו את כל ההזמנות המוקדמות- רכב מתאים, מקומות לינה וארגון כללי של הטיול.

הטיול מיועד לאוהבי מדבר, לאוהבי נסיעות שטח ארוכות וכמובן לאוהבי חיות. אנחנו לא אוהבים את נסיעות השטח הארוכות, אבל התפשרנו

הגענו בטיסה נעימה דרך אדיס אבבה לנמל התעופה של וינדהוק, בירת נמיביה. אחרי החלפת כספים נסענו לסוכנות נסיעות לקבל את הרכב שלנו. טיוטה היילייס 4X4 עם תא מטען סגור. קבלנו את הרכב עם 2 אוהלים על הגג וכל הציוד הדרוש לטיול: מזרונים, שקי שינה, שולחן וכסאות, כלי אוכל, מגבות וכל מה שצריך

20190708_165740

נסענו מיד לעיר, עשינו קניות בסופר מודרני לכמה ימים ונסענו למלון שלנו שם פגשנו את איבון שהסבירה לנו את כל מה שהיה צריך

למחרת, התחלנו בנסיעה דרומה, עברנו בעיירה רחובות והמשכנו לעבר הלודג' שלנו במדבר קלהרי. כבר בדרך ראינו קופים, ג'ירפות ועוד.  אחרי התארגנות בחדרים המפוארים של הלודג' יצאנו לספארי עם מדריך ברכב שטח מיוחד. בסיור ראינו המון בעלי חיים – אנטילופות שונות, זברות ראשונות, עוד ג'ירפות ועוד. לאחר שקיעה חזרנו למחנה, צפינו בחיות .שבאו לשתות בבורות המים ליד המחנה ואכלנו ארוחת ערב טובה

למחרת נסענו, שוב בנסיעה ארוכה למדבר נמיב. התמקמנו בקמפינג- לילה ראשון לינה על גג הרכב ויצאנו להליכה בה ראינו עצי אלווירה מדהימים לצד נופי מדבר מיוחדים. בקמפיניג פגשנו חבר, ספרינג בוק מקומי שבה להגיד שלום, לחבק ולהתנשק. הוא היה היחידי שהיה איתנו בחניון. היינו ממש לבד. הלינה בגג הרכב היא מאד נוחה כיוון שמשאירים את כל הציוד- המזרון, שקי השינה, השמיכות והכריות ורק סוגרים את האוהל בבוקר ופותחים בלילה. הבעיה היחידה היא לרדת בסולם באמצע הלילה לעשות פיפי

היום הבא הוקדש למסע לדיונות המפורסמות של מדבר נמיב- פארק ססרים והדיונה הגבוהה של סוסיובלי. מראה הדיונות מקסים והנסיעה הארוכה בתוך הפארק הייתה מהממת. החנינו את הרכב בתוך השטח כשראינו שהדרך קשה ונעזרנו בהסעה מקומית שלקחה אותנו למרגלות הדיונה הכי גבוהה של סוסיובלי אותה עלינו ברגל. העלייה לדיונה קשה מאד, הולכים על המצוק כדי לא לטבוע בחול, וכשאין ברירה הולכים בחול, צעד קדימה ושניים אחורה. אבל, לאחר מאמצים כבשנו את הפסגה. המראה מלמעלה מדהים. מתחתינו אגם מלח לבן, והניגודים בין הצבע הלבן, הכתום של הדיונה, וכחול .השמים מהמם. הירידה למטה הייתה חוויה בפני עצמה, גלשנו במהירות למטה, לעבר אגם המלח

עוד לילה שאנחנו לבד בקמפינג. כיף גדול- שירותים ומקלחות שהם רק שלנו, חשמל , מים וכל מה שצריך. הכנו שוב .ארוחת ערב לתפארת, שתינו יין ונגמר יום

את הבוקר הבא פתחנו בקפה ועוגה בעיירה סוליטר (כן, שם דומה למשחק), משם נסענו דרך שמורת נאוקולפט . עברנו בכל מיני אתרים בדרך לעמק הירח. ממנו המשכנו בנסיעה קצרה יחסית לעיר החוף סווקפמונד. שם הוזמנו לנו חדרים ליומיים הבאים. אני הרגשתי מאד לא טוב והיה לי אפילו חום די גבוה בשלושת הימים הבאים, אבל הצלחתי לתפקד. למזלי זה עבר ללא הסתבכויות.  הדס רועי וארנון יצאו לסיור ראשוני בחוף ופגשו בלהקת דולפינים.

20190712_090738IMG-20190712-WA0056

למחרת, אחרי פנצ'ר ומוסך, נסענו לעיר וליביס ביי, שם פגשנו בשקנאים, במדוזות אדומות- ובעיקר בלהקות האדירות והמרשימות של הפלמינגו. ניסנו להתקדם לכיוון החוף וקצת שקענו בחול. הורדנו אוויר, חפרנו באת החפירה והצלחנו לצאת. הכל חוויות!

ביום הבא, נפרדנו מהציוויליזציה ויצאנו צפונה. לאורך החוף פגשנו באניה טרופה. חוף האוקינוס האטלנטי מאד גלי ומסוכן תמיד והרבה אניות טבעו שם לאורך השנים.  משם המשכנו לקייפ קוד. זהו מקום משכנם של כלבי הים. יש שם מושבה של כ100,000 פריטים, שרועים על החוף וגם בים, בערימות. מקסים היה לראות את הקטנים יונקים ומסתובבים. בין כלבי הים הסתובבו תנים שחיפשו את הקטנים והחלשים.

המשכנו משם ללודג' של הגברת הלבנה, התחלנו תקופה של 7 ימים על גג הרכב… בבוקר למחרת התחלנו את היום באתר של הגברת הלבנה בסיור מאורגן. הולכים כשעה ומגיעים לסלע בו האדם שחי באזור לפני 5000 שנה צייר על הסלע חיות ואת הגברת הלבנה. האתר נעשה מפורסם בזכותה. האמת היא שהיא לא כל כך לבנה ואולי זה סתם צבע שירד עם השנים…

משם לאתר נוסף- טוולהפונטיין  בו ערכנו שוב סיור מודרך והפעם ראינו חריטות של בעלי חיים על סלעים, גם מתקופה עתיקה. שני האתרים היו מרשימים ביותר וגם ההליכה בהם הייתה יפה ומרשימה.

משם עלינו צפונה לעיר אופאו. העיר היא עיר חדשה שאספה לתוכה את בני השבטים שקבלו עליהם את החיים המודרנים. לצידם נמצאים בעיר גם בני שבטים שעדיין לא… כבר בכניסה התנפלו עלינו בנות שבקשו שנקנה מהן תכשיטים. בנות צבעוניות בלבוש, חלקן עם תינוקות על הגב. אחרי מספר ימים בשטח זאת הייתה הזדמנות לעשות קניות. אחד הרשמים הכי חזקים שלי מהטיול זה הכניסה לסופר הסופר מודרני עם ברקודים וכרטיסי אשראי וקונות שמסתובבות שם חשופות חזה. הצטערתי שלא צילמתי שם. המשכנו ללודג' ושם פגשנו מדריך שלקח אותנו ברכב לכפר מסורתי של שבט ההימבה. פגשנו שם בעיקר בנות, חשופות חזה, לבושות בבגדים וקישוטים מסורתיים. הבתים- בתי קש, ללא חשמל, מים, כסא או שולחן. ממש חיים פרימיטיביים. עשינו סיור בכפר ונכנסנו לאחת הבקתות שם הדגימה לנו אחת הבנות כיצד היא מורחת על עצמה מין משחה אדמדמה ששומרת לה על עור הגוף. בחוץ התכנסו כ-50 בנות והסתדרו במעגל כשהן מציעות את מרכולתן. אי אפשר היה שארבעה אנשים יקנו אצל כל כך הרבה נשים. רועי ואני נסוגנו אחורה. הדס וארנון קנו קצת בעלי חיים מעץ- מתנות למטלונים הקטנים.

למחרת, אחרי נסיעה מהירה וארוכה הגענו לשמורת אטושה. אטושה היא שמורה ענקית בגודל של מדינת ישראל. בילינו בה שלושה ימים של נסיעה מבור מים לבור מים בחיפוש אחרי בעלי חיים. בשל העונה היבשה בעלי החיים מגיעים לשתות בבורות ושם זה המקום העיקרי לפגוש אותם, אבל לא רק. אפשר לראות אותם גם לצידי הדרך. בלילה הראשון והאחרון ישנו מחוץ לשמורה, ובלילה השני ישנו במחנה בתוך השמורה, כך שגם בלילה יכולנו לשבת ולהסתכל בבור. האמת שכמעט ליד כל לודג' שמכבד את עצמו יש בור מים שמושך את האנשים לחפש בו את בעלי החיים. ראינו המון חיות, בעיקר עדרים של כל מיני סוגי אנטילופות, המון זברות, ג'ירפות. ראינו 3 קרנפים ו-2 לביאות. האטרקציה האמתית היו הפילים. ראינו המון כאילו. הם מופיעים בעדרים, באים לשתות, משחקים ליד הבור ויוצאים חזרה לשיחים. הם באמת מדהימים- קטנים, גדולים והייתה חוויה להסתכל על היחסים ביניהם. לא שבענו מלראות אותם.

אחרי השמורה המהממת נסענו לשמורה אחרת- שמורת ווטרברג, שם עשינו מסלול לרמה המדהימה ממנה נשקף נוף מרשים. בתוך השמורה הסתובבו הרבה בבונים עם קופים צעירים תלויים להם על הבטן.

20190720_150704

את היום לפני האחרון בילינו בקניית מזכרות בעיר אטג'יקטו . בעיר התקיים טקס של שבט האומארו שהיו כולם לבושים בתלבושת אחידה- הבנות בחולצות אדומות וחצאיות שחורות והבנים במדים כמו של שוטרים.

20190721_120618

משם נסענו  לחוות דסטרנברוק. זאת חוה פרטית של גרמני. עשינו סיור מודרך בו ראינו ליאופרד ושתי צ'יטות. המדריכים מאכילים אותם ולכן אפשר להתקרב אליהם. ארנון אפילו ליטף צ'יטה. אחר כך המשכנו בסיור פרטי לעבר בריכה של היפופוטמים והיה מעניין לראות אותם במים ואח"כ כשהם יצאו לאכול. בגלל המעצור בגשמים בשנים האחרונות יש חוסר בעשב ולכן אנשי החווה התחילו להאכיל את ההיפופוטמים והקרנפים שבשטח החווה. אחרי ארוחת ערב מעניינת בחדר אוכל מפואר עם גרמנים סדרנו את הדברים שלנו לקראת החזרה הבייתה.

בבוקר האחרון השלמו קניות בווינדהוק ויצאנו לשדה התעופה. בעצב החזרנו את הרכב ויצאנו בטיסה חזרה הבייתה.

היה מרתק ומעניין. הדס ורועי היו בני זוג מושלמים- חוץ מזה שהם הלכו לישון מוקדם…

IMG-20190721-WA0022

תמר ואמיר

שרית אייל וגיא

ארנון רוחלה דור שני סער יסמין אלון ומעיין

יום ראשון: טיול בואדי קלט תחתון- הליכה בתוך המים ממנזר סנט ג'ורג' לעין קלט.

הליכה חוויתית שכללה טיפוס במפל ושחייה כשאי אפשר היה לעמוד.

לינה- חניון עליון של נחל רחף.

יום שני- הליכה בגבי פרס ובנחל פרס.

בגבים היו עדיין מים וחלק התרחצו. היו גם הרבה אנשים שנעלמו כשהמשכנו ללכת בנחל היפה.

לינה חניון המכתש הקטן- עמוק בתוך השטח. מקום יפיפה. הכנו פויקה טעימים!

יום שלישי- הליכה לגב בנחל מדר , רחצה מרעננת וחזרה מוקדמת יחסית הבייתה!

היה אחד הטיולים השווים!

סרטון מסכם

טיול משפחתי להונגריה

28.5-2.6.19

נסענו להונגריה לטיול משפחתי:

ההורים שלי- שושנה ומשה

הילדים שלי ובנות זוגן- דור ושני, סער ויסמין, אלון ומעיין.

אחי אייל, מיכל, ניב, שקד ולוטם

אחותי שרית, אייל וגיא ומזל אמא של אייל.

טסנו בטיסת אל על לבודפסט. לקחנו 4 רכבים ונסענו למלון בעיר. לקחנו סיור מודרך עם מדריך ישראלי והכרנו את אתרי פשט החשובים. ירד גשם רציני, קנינו מטריות ונרטבנו יפה. בערב אכלנו במסעדה מקומית. לאחר מכן טיילנו שוב בסמטאות ועלינו לגלגל הענק. אלון היה חולה ובעיקר בילה בחדר..

ביום השני לאחר ארוחת בוקר במסעדה נסענו צפונה לעיירות של ברך הדנובה. טיילנו בסמטאות של העיירה סנטארדרה. משם נסענו למוזיאון הפתוח של הכפר ההונגרי. נסענו לעיירה וישגארד ורצינו לעלות למצודה, אך בשל גשם מטורף המשכנו הלאה למקום לינה  בעיירה אסטרגום. שם ישנו במלון קטן ונחמד עם ג'קוזי וספא. אכלנו ארוחת ערב במסעדת אבירים עם אוכל מעולה.

ביום השלישי שוב ירד קצת גשם אך בעיקר היה קר. נסענו לכיוון אגם ואלנצה. שם נכנסנו למרחצאות חמים.  משם נסענו לאגם בלטון. בדרך עצרנו במיני פארק בלטון שם עלינו על רכבת ערים. הגענו למלון הקומינסטי על האגם – מלון אנה בלה בבלטפורד. המלון שוכן על האגם בקטע יפה של חופים וטיילת. יצאנו למרות הכל לסיור במקום.

ביום הרביעי טיילנו בעיירה טיהני. עיירה יפה ששוכנת בתוך חצי האי באגם. עשינו טיול רגלי בתוך העיירה ולאורך החוף. משם נסענו לשמורת הטבע הגייסטו- שם ראינו גוש בזלת אדיר שהשאיר הר געש שהתפרץ.  סיימנו את היום במצודת שיגליגט.

בשני הערבים במלון, לאחר ארוחת הערב, שחקנו קטאן, אלף שש בש וכו.

ביום החמישי טיילנו למערת טפולקה- מערכת מערות מפותלת מתחת לעיר טופלקה עם נהר תת קרקעי עליו נסענו בסירות. משפחת לוי ורוזנבלום המשיכו לאחר ארוחת צהרים שם למופע אבירים. אנחנו חזרנו לאגם, להתרחץ ולטייל. לאחר ארוחת ערב צפינו בפאב בגמר ליגת האלופות בו נצחה ליברפול את טוטנהם.

ביום השישי והאחרון לאחר פרידה מהמלון והאגם נסענו למרכז מסחרי- חלק קנו בקיק וחלק בדקטלון. נסענו לטרופיקם בלב קניון קמפונה- אקווריום טרופי יפה.

משם המשכנו חזרה לבודפסט- שם טיילנו בבודה. עלינו  לארמון המלך ולכנסיית מטיאס היפה.

משם נסענו לשדה התעופה, לטיסת לילה הבייתה.

היה טיול מגבש וכייפי.

IMG-20190603-WA0014

עצמאות באתונה

:  חגגנו את יום העצמאות ה-71 למדינה באתונה. נסענו בערב החג יחד עם אירית, אבנר, אידה, מירו, נוגה, עומר, חדוה, ודיוויד

ביום הראשון טיילנו במרכז העיר העתיקה, עלינו לאקרופוליס וטיילנו בסמטאות ובשווקים

ביום השני נסענו במטרו לפיראוס משם הפלגנו לאי אגינה.

ביום השלישי שוב טיילנו בעיר- עלינו לגבעת הזאבים משם ירדנו לגנים הלאומיים, לרחבת הפרלמנט ולרובע פלקה.

ביום הרביעי שכרנו רכבים איתם טיילנו דרומה לאורך החופים עד למקדש פוסידון

בערבים היינו בטברנות, שרנו ושמחנו. התאכסנו במלון סטנלי ששוכן ליד המטרו בשולי המרכז.