ליסבון והאיים האזוריים- חלק ראשון ליסבון ודרומה

17.9-4.10.23

אלון, מעיין, ארנון ורוחלה

17-22.9.23
טסנו בטיסה ישירה לליסבון ונסענו לעיר הנופש אסטריל שם ישנו שני לילות בתוך פנימיה לנוער. מקום הזוי לחלוטין. טיילנו בעיירת הנופש קאשקיש ונסענו דרומה לפארק הטבע Arrábida: הממוקם דרומית לליסבון, פארק הטבע Arrábida הוא אזור מוגן הידוע בהרים המחוספסים שלו, מי הטורקיז הצלולים והחופים הבתוליים שלו.התרחצנו באחד החופים והלכנו במים לרצועת חול שהייתה בעומק המים.
משם המכנו לעיר הארמנות סינטרה וטיילנו בארמון המלכותי- ארמון פנה, בגנים היפים ובתוך הארמון. אחרי ארוחת צהריים בעיירה נסענו לקאבו דה רוקה, הנקודה המערבית ביותר של יבשת אירופה.
משם נסענו לליסבון ומצאנו את הדירה הנחמדה שלנו במרכז העיר בה ישנו שלושה לילות. בבוקר הראשון אלון ומעיין ערכו קניות באאוטלט של ליסבון וארנון ואני טיילנו בפארק Tagus Estuary Nature Reserve
בליסבון לקחנו 3 סיורים בשכונות השונות עם מדריך ישראלי בשם איתמר לוי. הסיור הראשון היה לבבָּאיְשָׁה, העיר התחתונה והמגונדרת של ליסבון, ובבָּאיְרוּ אָלְטוּ ושִׁיאָדוּ, הרובעים הגבוהים ומלאי החיים של העיר, וראינו גם את הדברים היפים שביניהם. למחרת סיירנו איתו ברובע בלם, רובע המגלים והכיבושים של פורטוגל. ברובע בלם ראינו את מגדל בלם ואת אנטרדת התגליות. כמו כן את כיכר האימפרייה המרהיבה. טעמנו שם את הקינוח הלאומי של ליסבון- פסטל דה נאטה המהמם!
הסיור האחרון היה לשכונה הערבית אלפמה: הרובע העתיק של ליסבון. שוכן במעלה גבעה תלולה ובנוי סמטאות צרות הנותנות הצצה על עברה של העיר, נקודות תצפית מרהיבות.
קנינו בסופר ובערבים אלון פינק אותנו בארוחת ערב מופלאות.
ביום שישי 22.9 נפרדנו מליסבון וטסנו בטיסה של חברת סאטה לאיים האזוריים.