טיול משפחתי להונגריה

28.5-2.6.19

נסענו להונגריה לטיול משפחתי:

ההורים שלי- שושנה ומשה

הילדים שלי ובנות זוגן- דור ושני, סער ויסמין, אלון ומעיין.

אחי אייל, מיכל, ניב, שקד ולוטם

אחותי שרית, אייל וגיא ומזל אמא של אייל.

טסנו בטיסת אל על לבודפסט. לקחנו 4 רכבים ונסענו למלון בעיר. לקחנו סיור מודרך עם מדריך ישראלי והכרנו את אתרי פשט החשובים. ירד גשם רציני, קנינו מטריות ונרטבנו יפה. בערב אכלנו במסעדה מקומית. לאחר מכן טיילנו שוב בסמטאות ועלינו לגלגל הענק. אלון היה חולה ובעיקר בילה בחדר..

ביום השני לאחר ארוחת בוקר במסעדה נסענו צפונה לעיירות של ברך הדנובה. טיילנו בסמטאות של העיירה סנטארדרה. משם נסענו למוזיאון הפתוח של הכפר ההונגרי. נסענו לעיירה וישגארד ורצינו לעלות למצודה, אך בשל גשם מטורף המשכנו הלאה למקום לינה  בעיירה אסטרגום. שם ישנו במלון קטן ונחמד עם ג'קוזי וספא. אכלנו ארוחת ערב במסעדת אבירים עם אוכל מעולה.

ביום השלישי שוב ירד קצת גשם אך בעיקר היה קר. נסענו לכיוון אגם ואלנצה. שם נכנסנו למרחצאות חמים.  משם נסענו לאגם בלטון. בדרך עצרנו במיני פארק בלטון שם עלינו על רכבת ערים. הגענו למלון הקומינסטי על האגם – מלון אנה בלה בבלטפורד. המלון שוכן על האגם בקטע יפה של חופים וטיילת. יצאנו למרות הכל לסיור במקום.

ביום הרביעי טיילנו בעיירה טיהני. עיירה יפה ששוכנת בתוך חצי האי באגם. עשינו טיול רגלי בתוך העיירה ולאורך החוף. משם נסענו לשמורת הטבע הגייסטו- שם ראינו גוש בזלת אדיר שהשאיר הר געש שהתפרץ.  סיימנו את היום במצודת שיגליגט.

בשני הערבים במלון, לאחר ארוחת הערב, שחקנו קטאן, אלף שש בש וכו.

ביום החמישי טיילנו למערת טפולקה- מערכת מערות מפותלת מתחת לעיר טופלקה עם נהר תת קרקעי עליו נסענו בסירות. משפחת לוי ורוזנבלום המשיכו לאחר ארוחת צהרים שם למופע אבירים. אנחנו חזרנו לאגם, להתרחץ ולטייל. לאחר ארוחת ערב צפינו בפאב בגמר ליגת האלופות בו נצחה ליברפול את טוטנהם.

ביום השישי והאחרון לאחר פרידה מהמלון והאגם נסענו למרכז מסחרי- חלק קנו בקיק וחלק בדקטלון. נסענו לטרופיקם בלב קניון קמפונה- אקווריום טרופי יפה.

משם המשכנו חזרה לבודפסט- שם טיילנו בבודה. עלינו  לארמון המלך ולכנסיית מטיאס היפה.

משם נסענו לשדה התעופה, לטיסת לילה הבייתה.